Sunday 4 February 2018

Kemalangan Ringan ; Claim SOCSO part 2...

Assalamualaikum , Alhamdulillah ..Agak banyak feedback from last entry , patut la banyak soalan yang diajukan . sy terlupa nak update apa yang terjadi .. 

Ok.. Selepas tu , my mum pergi ke SOCSO , mase tu pergi di rawang je sebab dekat Batang Kali ke , Kuala Kubu Bharu ke , Bukit Beruntung ke ...semua tu tak ada pejabatnya. Sy search ada pejabat SOCSO yang terletak di rawang. Lokasi di rawang ianya terletak berhadapan dengan Pasaraya TESCO yang berhampiran dengan Highway Lekas , sebaris dengan Pasaraya SAKAN. Harap2 jumpa la ye :)

So , pergi la mak sy amik borang semua , dalam pada yang sama company saya telah uruskan semua nya semasa saya cuti seminggu tu. So sy tak guna la borang yang diambil tu. Setelah balik dari cuti seminggu tu , admin beri saya borang yang telah diisi butir-butiran lengkap. Siap dengan fotostat yang diperlukan  dan masa tu saya hanya perlu melakarkan peta macam mana kemalangan itu berlaku. After a few minit , sy lukis dengan senangnya dan pass balik to admin untuk dia serahkan kepada HQ untuk HQ submit. TQ ya!!!! 

**Sy suruh ambil borang tu bukan sebab apa , dalam group whatsapp tempat kerja , boss kata boleh claim SOCSO sebab saya masih dalam waktu kerja. Wow! prihatin big boss kita waktu tu..heheheheheee :)

Oh ye , ramai bertanya kan saya berapa percent (%) saya dapat untuk jemaah dokter. Maaf ...  sy xtahu berapa percent (%) jemaah dokter yang sy dapat sebab rasanya , sy tak pergi pon untuk Xray atau medical yang seterusnya. Hanya menggunakan MC je dan kemungkinan besar gambar yang telah diambil semasa kemalangan berlaku oleh rakan2 dilampirkan sekali. Allahualam. 

So , habis di situu sahaja prosedure sy dan terkejut after sebulan lebih mcm tu , sy terima cek yang dicetak terus atas nama saya. Masa tu saya menggunakan bank MAYBANK.. dapat cek maybank dan terus masukkan dalam mesin cek..hehehehee :)

But , until now sy xclaim apa2 pon walaupon telah dua tahun mungkin berlalunya peristiwa tu dan meninggalkan kecacatan dimuka ni. ade kesan jahit la , tampal la , kesan skin lost la.. setiap kali tengok cermin mesti teringat..Alahai! pengalaman memberi rasa masin manis pahit dalam kehidupan..macam tu la..cewahhhh..hahahahahahahaa :D

Apa2 pon bersyukur kepada Allah kerana masih diberi nyawa untuk saat ini. So anything , boleh drop komen , insha Allah kita sama2 share ilmu. Ada yang tolong reply komen readers tu , i appreciated that! terima kasih.. Kumao wo.. xiexie.. nandri.. XOXO :) tata

post yang sebelum..klik tajuk tu ye.. " Kemalangan Ringan ; Claim SOCSO "





8 comments:

  1. hi i kemalangan jatuh tangga at my workplace, so mc about 3 months la, now dah masuk kerja and kaki not fully recovery pun. and hr dah buat claim for socso. tapi i feel like quitting my job nak bagi kaki betul betul sembuh dulu, if i quit my job, i still dapat socso claim tu ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi ... Yes..thats will be proceed too.. like me that day. maybe take time in processing. If not , you can follow up with them :) hope my answer will answered your question :)

      Delete
  2. Salam.. Saya nak tanya, amik berapa lama ye masa nak dapat duit insuran socso tu. Saya baru seminggu excident .. Company da antar segala dukument kat pej perkeso..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ... untuk dapat duit insuran tu saya tak pasti.. mcm saya sendiri pon amik masa agak lama. paling lama mungkin 2 minggu hari bekerja , harap besabar menunggu ye :)

      Delete
  3. boleh tahu berapa bnyak dapat..sya mnerima kmlangan yg agak sma dngn kamu..skrng masih dlm process..

    ReplyDelete
  4. Salam sy nak tanya. Sy baru mc sebulan n hr dh claim socso sy. N dah dapat dh duit claim tu. Lepas tu sy dapat mc dari hospital lagi. Boleh claim socso lagi ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wslm. Maaf.. saya tak tahu dan cuba claim . mana tahu ada rezeki lagi kan. :)

      Delete