TOP

Saya disahkan pesakit tiroid . Doakan saya :)

Assalamualaikum readers. thank you sebab masih hadir membaca di sini . Lately ni , nak share sikit apa yang berlaku dua tiga mejak ni. 

TIROID ?

Tiroid merupakan seorang pesakit yang mempunyai bengkak di leher , mata besar , dengupan jantung laju ( jadi cepat penat ) , berat badan susut dengan cepat . Semua simptom ni ada pada diri faa.  Penyakit ni , dokter kata bahaya kalau dibiarkan akan effect ke organ lain. 

Actually , dah lama faa dapat tahu penyakit ni tapi buat tak kesah je. Korang faa share story macam mana faa setuju nak start balik untuk cure.

So , sebulan yang lepas .. Pagi tu , faa ke klinik sebab demam tak kebah-kebah. pergi la jumpa dokter dan dokter assist kita untuk tiroid. Masa tu , dokter bagi ubat untuk makan kawal tiroid dan akan buat temujanji untuk pantau tiroid ni dah stage berapa dan lain-lain. Dokter suggest untuk operate. Masa tu beritahu dokter yang tak ada ke kaedah lain selain operate. Sheraammm eh dengar operate-operate ni.. :'(

Then sambung hari yang sama , malam tu , jadi tak selesa dan ke kecemasan terus kena tahan wad. Dokter kata kondisi tak berapa okey so dokter pindah ke hospital yang ada pakar. Faa stay hotel 6 hari . Dokter kata stay for a days lagi tengok macam mana tapi tak leh uii. tak kuat :( Setiap hari , darah..darah n darah... sampai tangan kiri kanan lebam-lebam. 

so , dokter kata okey saya discaj selepas 6 hari . Lega.... boleh balik rumah , rindu ooo.. suasana rumah sendiri ni lain sikit. heheheeee :)

Maka dengan ini hospital menjadi rumah kedua , setiap seminggu or dua minggu akan jumpa dokter. Korang doakan faa sihat seperti dahulu , i miss my old me . tak nak la makan ubat je. bosan wehhh.. tak lalu tengok ubat warna putih jeee.. Fa  anti la warna putih.. aci la ehh.. heheheeee :)

Esok serah diri amik darah lagi then tunggu tarikh / waktu nak buat RAI ( Radioiodin ) .


Doakan saya sihat kembali dan pulih dari penyakit ini. Thank you! :)

No comments:

Post a Comment