Tuesday 25 August 2015

#Gold 4

Assalamualaikum..

Moga kita tak terganggu dengan masalah negara yang dikhabarkan dengan pelbagai berita yang tersebar. Lagi2 dengan nilai wang kita semakin jatuh menjunam..

Pagi2 lagi saya dah dapat call dari salah sorang customer untuk menanyakan perkara mengenainya. Memang wang ringgit mula dikatakan semakin teruk sampaikan ada berita yang menyebarkan pelajar2 yang berada di luar negara mengalami masalah untuk pertukaran mata wang.

So , di sini saya ingin mengajak semua untuk membuka mata dan celik dengan "PENYIMPANAN EMAS SEBAGAI ASET MASA HADAPAN". Bukan untuk mengambil kesempatan tapi melabur lah untuk ia kekal sebagai aset. Jika hendak dilaburkan untuk hartanah.. nilainya besar dan kita tidak mampu untuk membelinya sekali gus..Apa kata kite mengorak langkah pertama untuk melaburkan sedikit wang untuk penyimpanan yang lebih baik..

Bagaimana nak mulakan?

Mulakan lah dengan disiplinkan diri menyimpan 1gram untuk 1 bulan , jika mampu.. untuk beli lebih pun tak apa. Bagi yang tidak mampu untuk maintain 1gram sebulan pun tidak mengapa memandangkan itu hanya la slogan untuk menggalakkan sesiapa yang baru menceburi diri dalam bidang ini.

Bayangkan pada hari ini , kalau anda mula menyimpan dengan hanya 1gram sebulan . Setahun nanti diam tak diam , kita sudah berjaya memiliki 12gram.


Sekian. Itu sahaja perkongsian dari saya. :) nanti saya sambung lagi :)

No comments:

Post a Comment