Tuesday, 25 August 2015

#Gold 4

Assalamualaikum..

Moga kita tak terganggu dengan masalah negara yang dikhabarkan dengan pelbagai berita yang tersebar. Lagi2 dengan nilai wang kita semakin jatuh menjunam..

Pagi2 lagi saya dah dapat call dari salah sorang customer untuk menanyakan perkara mengenainya. Memang wang ringgit mula dikatakan semakin teruk sampaikan ada berita yang menyebarkan pelajar2 yang berada di luar negara mengalami masalah untuk pertukaran mata wang.

So , di sini saya ingin mengajak semua untuk membuka mata dan celik dengan "PENYIMPANAN EMAS SEBAGAI ASET MASA HADAPAN". Bukan untuk mengambil kesempatan tapi melabur lah untuk ia kekal sebagai aset. Jika hendak dilaburkan untuk hartanah.. nilainya besar dan kita tidak mampu untuk membelinya sekali gus..Apa kata kite mengorak langkah pertama untuk melaburkan sedikit wang untuk penyimpanan yang lebih baik..

Bagaimana nak mulakan?

Mulakan lah dengan disiplinkan diri menyimpan 1gram untuk 1 bulan , jika mampu.. untuk beli lebih pun tak apa. Bagi yang tidak mampu untuk maintain 1gram sebulan pun tidak mengapa memandangkan itu hanya la slogan untuk menggalakkan sesiapa yang baru menceburi diri dalam bidang ini.

Bayangkan pada hari ini , kalau anda mula menyimpan dengan hanya 1gram sebulan . Setahun nanti diam tak diam , kita sudah berjaya memiliki 12gram.


Sekian. Itu sahaja perkongsian dari saya. :) nanti saya sambung lagi :)

Wednesday, 12 August 2015

Gold #3

Assalamualaikum.

Saudara /saudari..jom bace.. :)


Refresh...refresh


Pakej keahlian powergold:


1- RM350 (Gold) Terbaru

2- RM380 (Gold)

3- RM450 (Solid Gold)

4- RM3800 (Super Power Gold)-Stokis




Kelebihan Gold (RM350)

- Free 0.5g syiling emas

- RP1 RM500 (syarat 1 tajaan)

- Sponsor bonus L1 rm40, L2 rm10

- sistem

- Layak membeli harga EMAS murah




Kelebihan Gold (RM380)

- Dpt 7 jenis produk kesihatan.

-Sponsor bonus L1 rm40, L2 rm10

- Tabung RPI = RM500 (syarat menaja 1 org)

- Sistem

- Layak membeli harga EMAS Murah




Kelebihan Solid Gold (RM450)

- Dpt 1/4 Dinar.

-Sponsor bonus L1 rm50, L2 rm10

- Tabung RPI = RM500 (syarat menaja 1 org)

- Tabung RPIII = RM250 (syarat menaja 1 org)

- Sistem

- Layak membeli harga EMAS Murah.




Kelebihan Super Power Gold (RM3800)

- Dpt 2 Dinar

- Sponsor bonus L1 rm400, L2 rm100

- Tabung RPI = RM500 (syarat menaja 1 org)

- Tabung RPII = RM1000 (syarat menaja 1 org)

- Sistem

- Layak membeli EMAS harga Murah

- Mobile Stokis

- Upah Register

Gold-RM10

Solid Gold-RM10

Super Power gold




Pakej ahli ada 4 pilihan. Jadi yang belum join boleh pilih mana-mana pakej yang tersedia.




KEMPEN SIMPANAN EMAS DEMI MASA DEPAN ANDA SEKELUARGA




‘1 GRAM, 1 BULAN, 1 KELUARGA, 1 MALAYSIA, 1 DUNIA’







Kejayaan Selalu Buat Anda!

Tuesday, 11 August 2015

Resepi Kuah Kacang Mimi

Dah buat ke resepi yang lepas.. sedap ke? hehe :) jom cube resepi kuah kacang mimi pulak :P


BAHAN-BAHAN 
1 cawan minyak masak
7 biji bawang kecil
7 tangkai cili kering
2 batang serai (di titik sedikit sehingga pecah)
1 liter air
1 kerek(kepingan nipis)gula melaka
500gram kacang tanah (digoreng ranggup dan ditumbuk halus)
garam secukup rasa


BAHAGIAN A :
Panaskan minyak.
Goreng bawang kecil yang telah di bersihkan(x perlu di hancurkan)sehingga naik baunya dan angkat.
kecilkan api dan goreng cili kering sebentar supaya ranggup(jangan hangit)dan angkat.
padamkan api seketika.

BAHAGIAN B :
tumbuk bawang yang di goreng tadi sehingga lumat.
masukkan cili kering yang rangup tadi dan tumbuk sehingga sehingga hancur dan sebati 
bersama bawang

BAHAGIAN C :

  1. Panaskan minyak sehingga panas.
  2. Masukkan serai ke dalam minyak dan  tumis sebentar sahaja
  3. Masukkan BAHAGIAN B tadi.
  4. Masukkan air.Kacau sehingga kacang dan bahan-bahan benar-benar sebati.
  5. Masukkan gula melaka dan garam.
  6. Kecilkan api dan kacau kerana kacang akan mendap di dasar kuali dan jika api besar ia akan menyebabkan hangit.
  7. Akhir sekali , kacau sesekali sehingga pekat.

Selamat Mencuba !

Sunday, 9 August 2015

Gold #2

Assalamualaikum... JOm bace sekejap.. :)



5 Sebab Kenapa Perlu Simpan Emas Sekarang.
Kenapa Perlu Simpan Emas Sekarang?

1. Keselamatan
Sedar atau tidak, wang yang kita simpan di bank akan hilang secara perlahan-lahan. Setiap kali hendak keluarkan duit, mesti akan dikenakan caj. Kadang-kadang apabila akaun bank kita tidak aktif, pihak bank akan mengambil baki wang dari akaun anda. Anda pernah alaminya?

2. Perlindungan
Simpanan dalam bentuk wang fiat (syiling dan duit kertas yang kita gunakan sekarang) akan sentiasa dimamah inflasi. Setiap hari nilai duit akan menurun. Lihat sahaja nilai Ringgit yang semakin rendah berbanding Dollar sekarang.
Emas pula sebaliknya kalis inflasi. Nilainya akan semakin meningkat. Ini menunjukkan kekayaan kita tidak akan berkurangan jika menyimpan emas.

3. Mudah Dicairkan
Selain emas, kita juga boleh melabur dalam pasaran saham, hartanah, dan bon.
Walaubagaimanapun, kesemua jenis pelaburan ini tidak mudah dicairkan. Jika pada suatu masa kita amat memerlukan duit, pelaburan jenis ini perlu mengambil masa yang panjang untuk dijual atau ditukar ke dalam bentuk wang semula.
Emas pula sangat mudah dicairkan. Malah anda boleh menukarkannya dalam bentuk wang dimana saja seluruh dunia ni.
Mengapa begitu? Ini kerana permintaan terhadap emas sentiasa tinggi terutamanya di kedai-kedai emas, kedai pajak gadai dan peminat emas.

4. Tahan Lama
Aset seperti rumah, kedai, kereta, dokumen malah wang kertas akan mudah terbakar atau rosak jika terendam di dalam air apabila berlakunya bencana alam. Jika ini berlaku, nilainya juga akan hilang.


Emas pula bersifat kalis api dan air. Untuk pengetahuan, emas hanya akan melebur pada suhu 1083 darjah Celsius.

5. Hak Pemilikan Dan Pengelolaan Sendiri
Jika anda membeli emas, anda memperoleh jongkong emas itu serta dapat menyimpannya sendiri. Pendek kata, anda yang menguruskannya. Bukan pihak lain atau pihak ketiga.
Sama ada anda menyimpannya di rumah atau di peti simpanan (safety deposit), tiada siapa yang mampu menghalang diri anda sendiri untuk mengambilnya apabila perlu.
Sekiranya anda ingin memajak atau menjualnya bagi mendapatkan wang, ia boleh dilakukan pada bila-bila masa.

Namun, sekiranya aset anda dalam bentuk yang lain, ianya mungkin mengambil masa yg lama. Mungkin memakan masa sehingga 10 hari bekerja. Disebabkan aset lain tidak mudah dicairkan, anda mungkin mengalami kesukaran jika memerlukan wang dalam kadar segera.
Lihat sahaja pada tabung insurans atau tabung KWSP anda sendiri sebagai contoh. Agak sukar untuk mengeluarkannya, walaupun ianya untuk pembiayaan ahli keluarga anda yang sedang tenat kerana memerlukan kos pembedahan atau rawatan yang segera. Pelbagai prosedur perlu diikuti.
Jadi belilah emas, beli emas sekarang. Beli emas dalam bentuk yang betul...
Jangan berlengah lagi.

"1GRAM, 1BULAN, 1KELUARGA"



Whatsapp : 0175878827 
Web Referral : http://www.powergold2u.com/fandigoh --> saya ahli powergold!

Monday, 3 August 2015

Gold #1

Assalamualaikum.. 
Alhamdulillah ke hadrat Illahi.. Sesungguhnya saya di sini ingin berkongsi bagaimana hendak mengorak langkah pertama. 

Dah bersedia ke nak mengorak langkah ?

Pernah terfikir nak mengorak langkah untuk maju dan menjadi lebih baik dari hari semalam?

Pernah fikir tak yang langkah apa yang mampu buat anda rasa ianya menjamin masa depan?

Pernah dengar pasal EMAS ? Wow..menarikkan.. ^-^
Emas ni banyak dah keluarannya. Kalau dulu kite sering dengar barang kemas je , tak pon emas 916. kan?? So sekarang.. Emas ni dah meluas. Syarikat yang mula ditubuhkan dah keluarkan emas dalam bentuk Gold Bar atau dikenali dengan bahase melayu nya JONGKONG EMAS. Seketul emas nak pegang..Tapi sekarang takde lagi macam tu. teknologi dah canggih dah dibentukkan emas dengan berat yang ringan dan kecil serta mudah untuk dimiliki oleh pembeli.So.. ape lagi , teruskan menanam sifat untuk menyimpan 1 keluarga 1 bulan 1gram

Sekian. nanti sambung lagi.Selamat menimba ilmu. apa yang salah mohon perbetulkan. :)

#boleh whatsapp saya untuk pertanyaan lanjut. jom join saya.. In Sha Allah.. sama-sama kite terus menimba dan belajar.

Whatsapp : 0175878827 
Web Referral :http://www.powergold2u.com/fandigoh --> saya ahli powergold!

Saturday, 1 August 2015

Nasi Ayam Mimi

Huish sedap betol Nasi Ayam Mimi ni.. sekali makan pasti teringat sampai kadang-kadang termenung dan terfikir rase tu :P


BAHAN-BAHAN (untuk 5 orang)

Bahan-bahan untuk rebusan sup ayam.

1 kiub ayam knorr
3 liter air
Daun bawang
Daun sup
Bawang goreng
1 ketul halia (seinci setengah dititik sedikit)
3 beradik (bunga lawang , buah pelaga , kulit kayu manis)
garam secukup rasa

  • Cara-cara memasak sup
  1. Panaskan air , masukkan halia , 3 beradik dan kiub pati ayam.Biarkan sehingga mendidih.
  2. Cedukkan sup untuk memasak nasi.
  3. Untuk hidangan sup ayam , hidangkan beserta bawang goreng , hirisan daun sup dan daun bawang.

Bahan untuk masak nasi.

3 pot beras
2 sudu besar manjerin
1 biji buah pelaga (ni takde 3 beradik , die anak tunggal je.. hahahaha :D)
1 labu bawang putih (ditumbuk lumat)
Air sup mengikut sukatan beras
Garam secukup rasa



  • Cara-cara masak nasi.


  1. Panaskan majerin , masukkan buah pelaga dan bawang putih.Tumis sehingga garing dan naik baunya.
  2. Masukkan rebusan sup ayam dan tunggu sehingga mendidih.
  3. Masukkan beras dan garam.
  4. Kacau sebentar perlahan-lahan.
  5. Tutup periuk dan biarkan ia masak seperti masak nasi biasa.

Bahan-bahan untuk ayam.

1 ekor ayam (belah dua)
setengah cawan kicap cair
2 sudu lada sulah
setengah sudu gula
sedikit garam
(Perap selama 30 - 40 minit)


  • Cara-cara masak ayam
  1. Panaskan minyak (minyak tersebut mestilah menutupi/ampuh ayam semasa digoreng)
  2. Goreng di dalam periuk bertutup dengan api yang sederhana.
  3. Setelah ditus minyak , potong ayam mengikut cita rasa sendiri.

Bahan-bahan untuk kicap

100ml Kicap lemak manis
50ml air 
garam secukup rasa

  • Cara-cara membuat kicap untuk Nasi Ayam
  1. Campurkan kesemua bahan diatas.Kacau dan rasa.

Bahan-bahan untuk sos/air lada

15 tangkai Cili kering (dibuang biji)
3 biji bawang putih
70ml air
garam secukup rasa
sedikit gula
sedikit tepung jagung (untuk pekatkan sos)

  • Cara-cara membuat sos/air lada
  1. Blender cili kering , bawang putih beserta 70ml air sehingga hancur.
  2. Masak di atas api yang sederhana.
  3. Masukkan gula , garam dan tepung jagung.Masak sehingga masaklah.heheheee :)


SEKIAN

My Mum - Mimi

Salam all readers , Lama xmenulis , kebetulannya ade mase ni tgah2 free nak bgtahu korang...... Hepi besday to mak kite ..Puan Sharifah ...