Wednesday 16 January 2013

Volume data dah nak habis.?? celcom je...

hari ni.. entry pasal celcom. ya.! saya seorang pengguna celcom prepaid tegar bukan postpaid ye..Almakumlah , prepaid je yang mampu.. law tade duit tapayah topup.. hahahaha =D Tapi far ni law topup sebulan mau dekat rm100 habis.. memanjang je topup.. bukan ape takot celcom tutup bisnes plak nanty.. hee =) guraw2.. Sebenarnya , topup tuh far "subscribe" internet for weekly..mesty korang tertanya2 kenapa far ta guna celcom broadband je kan..ni yang nak cter ni..

Dulu memg far pakai broadband celcom.. tapi sekejap je.time belajar dolu2.. Lepas je habis blajar tuh.. far ta lagi guna broadband sangat coz keje yang ta menentu mase.. pergi pagi and balik pon dah ke pagi balik..mane ade mase nak chatting , surf internet kn.... cuty plak time untuk rest.. letih kot.. jauh ulang alik...

So, bile da kurang gune , bil tetap jalan and far kne bayar jugak.tuh yang rugi bile kita pakai broadband ni.. geramm je.. gggrr.. sangat la rugi taw diri ni....penat keje kne bayar plak kt celcom tuh.Law ta bayar siap la....anda akan dikacaw smpai dye owg buat far dah taw ape yang dyeowg nak.....far angkat and dengar je..< bukan tanak bayar , tapi geram dengan bil yang melambung tuh..XD > ...dye kate nak bawak pergi" court"..geram betol..Agen dye dah macam "AH LONG "Far hutang dengan celcom je bukan dengan "AH LONG ".... nak kerje pon ta senang.. =( 

So far amik cuty and pergi celcom centre coz dah buat keputusan untuk STOP amik broadband celcom ni..lepas uh yang paling geram nya..ade plak hidden charge....lagi la brapi tengok bil melambung.... tak gune tapi bil melambung2.... nak je lambung celcom tuh balik..hahahahaha :D dah geram kan.. Far dah tanak bnyak cter , bayar je la.. senang..lepas ni tapayah berurusan lagi dengan korang..

Sekarang...far tetap jugak jadi pelanggan celcom tapi prepaid je.senang da mudah.! tapayah nak pikir bil smpai rumah..kang tengok bil kang..lagi angin ni naik..ta pasal2 dapat darah tinggi.. ekekekeke =) Sekarang ni semuanya mudah kan..nak tanak je.. So , sekarang bile far nak surf internet , juz "subscribe" internet..pas uh dah bole gune.. laju pon laju.. puas haty dengan ape yang far bayar. nak tengok video pon tade la nak sangkut sangat.data yang dye bagi pon bnyak jugak siap boleh download bnyak2 lagi.. hee =)

So..kalaw nak "subscibe" internet , ade 2 pilihan je

1 Days : rm5 ;
weekly / 1 week : rm18

Sambung balik cter kite nie....

So..bile dah download , data dah gune bnyak and celcom pon akan bagi peringatan yang volume data dah nak habis..tetap jugak bole gune cume lambat je..Macam mana ni.. nak download cter lagi ni..hahahaha :D Jangan risaw ye.. anda semua bole tambah volume data untuk teruskan niat anda itu.. Cara2nya...

i- amik handset / handphone / telefon bimbit dan sewaktu dengannya...

taip : Broadband Vol dan hantar ke 22188

ii- tgu next step and arahan seterusnya..

Antaranya volume yang boleh dipilih :

100mb : rm3
500mb : rm10
1gb : rm15
5gb : rm50

selamat mencuba .! =)

sambung baca sini >> Klik SINI

#satu je kelemahan celcom ni..dye ta boleh terminate or "unsubscibe" sesuke haty.. kne tgu smpai "time up".. ini untuk prepaid je.. untuk postpaid far tataw.. TQ.. sharing is caring... hehehehe =)


36 comments:

  1. Untuk celcom postpaid yang ambik pakej celcom mobile internet, anda boleh stop atau unsubscribe pada bila-bila masa kita nak stop guna. Just go to celcom centre dan unsubscribe. No hidden charges. No penalty charge since there is no contract.

    Berbeza dengan celcom broadband (yang guna usb modem tu) sebab pakej ini ada kontrak. Kalau tak silap kontrak 18 bulan. Kalau stop within contract period.. user akan dikenakan penalty. How much..? To sure sebab saya tak guna celcom broadband. Mungkin boleh tanya di celcom centre.

    ReplyDelete
  2. akhirnya dapat jugak jln penyelesaian.. thx 4 ur infO

    ReplyDelete
  3. Oh . Jadi klau subscribe weekly prepaid tu , kna tggu la smpai habis satu minggu ? Then dia akan stop sendiri ke ? Atau klau kita topup , dia akan sambung lg internet tu dan tolak dari topup kita ye ? Maaf bnyak tanya .

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup..kite kena tunggu if kita dah subscribe..kalau data dah hbis tapi due date belum sampai..kena tambah volume data..celcom tak macam digi yang akan auto update..kite kena subscribe setiap kali nak berinternet..sebelum nak tamat tempoh subscribe internet dia akan tanya nak teruskan atau tidak untuk next weekly.. ;)

      Delete
  4. banyak cara nak tambah kuota celcom...

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Tambahan 2 untuk shari je ke ataupon smpai tarikh data kita yg asal

      Delete
    2. tambahan data akan smpai expired date internet data anda ;)

      Delete
  6. Replies
    1. 5gb tuh untuk penambahan kuota shaja..untuk subcribe akan ada pakej..untuk pakej tuh sila dail *118# untuk maklumat..pilih internet pakej..ok ? ;)

      Delete
  7. cara nak bypass data celcom mcm mana? sya guna celcom MI38..

    ReplyDelete
  8. mcm mana nak bypass data celcom broadband? Sya guna MI38

    ReplyDelete
    Replies
    1. bypass?? untuk bypass rasanya tidak ada..tidak boleh..kena tunggu sampai tarikh internet yang di subscribe tamat tempoh. ;)

      Delete
  9. Additional data takkan extend expired date kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.. additional data takkan extend expired date cuma untuk penambahan data smpai lah tarikh internet kite tamat tempoh..

      Delete
  10. mcm mna nk check expired date untuk mobile data yg kita langgan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sory late reply..boleh check taip : Broadband status and send ke 28882 ;)

      Delete
  11. mcm mna nk check expired date bgi mbile data yg kita langgan?

    ReplyDelete
  12. sial btul celcom ..dlu xda plak menda bodohh ni berkouta bagai ... celcom klauu bab duit kredit memang laju je dia nak telan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua ISP mcm tu... saye dah guna hampir semua kecuali AlTel. Takde bezanya. Angat2 tahi ayam. Tapi, saya stick kat Celcom. Bab part service, msih yg terbaik. Tak caya, boleh coba.

      Dlm mencoba tu, takde pulak saya kata "sial"...

      Delete
  13. you bengang ke celcom bwat idea cam ni?

    ReplyDelete
  14. Celcom memang macam taik.

    ReplyDelete
  15. damn! so I have to wait until 1 month? sy langgan internet bulanan rm28 cepat habis..3 hari kuota dah habis....byr bkn main mahal..memang mnyesal...lebih baik guna rm18 seminggu..x sakit kpala...berbaloi..stress

    ReplyDelete
    Replies
    1. tambah la kuota untuk cukupkan smpai satu bulan.
      100mb : rm3
      500mb : rm10
      1gb : rm15
      5gb : rm50

      Delete
    2. Sy dh topup kuota tapi dh dua hari dok progress x jadi apa pun..blh stop dn buat smula x?

      Delete
    3. Mungkin tamat tempoh tuh..cube check dulu.. ok?

      Delete
  16. Pengurusan Celcom ni guna taktik pancing dan jerat pelanggan. Kenapa celcom tak benarkan pelanggan sendiri Unsubscribe? Pastinya, bila terlebih kuota pelanggan akan terjerat dgn hidden cost yg otomatik berlaku. Kat situ sahaja Celcom kaut untung berjuta. Duit free ! Celcom memang SIAL. Aku pernah tulis pd SKMM, dan Celcom sendiri tulis surat minta maaf jat aku. So people, jom kita pakat komplen kat SKMM pasal servis haprak dan perompak Celcom ni.

    ReplyDelete
  17. tadi aku cuba2 je send STOP ke 28882 sebab aku tak tahan nak tunggu 3 hari untuk subscribe yang baru.. n mesej sampai bagitahu yang monthly internet successfully unscribed.. korg cuba buat mana tahu berjaya.. n kita tengok celcom pandai ka kita pandai.. :3 walaupun celcom slalu tolak kredit aku, tp aku masih guna dia sebab dia selalu bagi bonus n sesuai untuk student mcm aku..

    ReplyDelete
  18. sy da try taip STOP n send to 28882 utk stop kn langganan internet prepaid, tp appear 'message not sent'... mcm mana ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang susah nak unsubscribe dik. kena tunggu bila tarikhnya tamat..so akan terminate sendiri. :) ataupon kalau macam tu takut tarikh luput. :)

      Delete
  19. Dah mesej.. Npa lma nk tunggu dia reply?

    ReplyDelete